REGULAMIN APTEKI INTERNETOWEJ DLA PACJENTA
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w Aptece Internetowej Dla Pacjenta prowadzonej przez Sprzedawcę.
1.2. Definicje użyte w Regulaminie oznaczają:
1.2.1. Apteka Internetowa – Apteka Dla Pacjenta prowadzona przez Sprzedawcę za pośrednictwem portalu internetowego pod adresem aptekadlapacjenta.pl, na prowadzenie której Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w Rzeszowie wydał zezwolenie nr FARZ.DA.8520.1637.2012,
1.2.2. Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Aptece Internetowej umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie do koszyka produktów oraz określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu płatności i dostawy produktu do Klienta,
1.2.3. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, dokonująca zakupów w Aptece Internetowej, posiadająca lub nieposiadająca Konta Klienta,
1.2.4. Konsument – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która dokonuje zakupu produktu w Aptece Internetowej niezwiązanego bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową,
1.2.5. Konto – konto Klienta prowadzone przez Aptekę Internetową, oznaczone indywidualną nazwą (loginem) oraz zabezpieczone poufnym, indywidualnym hasłem wskazanym przez Klienta, umożliwiające logowanie do bazy zawierającej dane Klienta służące do realizacji zamówień Klienta oraz historię zrealizowanych zamówień Klienta,
1.2.6. Potwierdzenie zawarcia umowy – informacja wysyłana przez Aptekę Internetową na adres poczty elektronicznej Klienta po złożeniu przez niego zamówienia zawierająca informacje, o których mowa w art. 21 ust. 1 w zw. z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.),
1.2.7. Produkt – dostępna w ofercie Apteki Internetowej rzecz ruchoma będąca przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Klientem i Sprzedawcą, w tym Produkt leczniczy, wyrób medyczny, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego,
1.2.8. Produkt leczniczy – substancja lub mieszanina substancji, przedstawiana jako posiadająca właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawana w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne,
1.2.9. Regulamin – niniejszy Regulamin Apteki Internetowej,
1.2.10. Rejestracja – procedura zakładania Konta przez Klienta,
1.2.11. Sprzedawca – Jacek Kuźniar, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą: Firma Handlowo-Usługowa PRO-DENT Jacek Kuźniar z siedzibą w miejscowości (37-123) Handzlówka 5a, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej w systemie informatycznym przez Ministra Gospodarki, NIP 8151159487, REGON 690462967, tel. 17 225 01 23, e-mail: biuro@dlapacjenta.pl,
1.2.12. Środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego – środek spożywczy, o którym mowa w art. 24 ust. 2 pkt 1 i 4 ustawy z dnia 25.08.2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2018 r. poz. 1541, z późn. zm.) przeznaczony do dietetycznego odżywiania pacjentów pod nadzorem lekarza, którego stosowania nie można uniknąć przez modyfikację normalnej diety lub podawanie innych środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego,
1.2.13. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta pomiędzy Klientem i Sprzedawcą za pośrednictwem Apteki Internetowej,
1.2.14. Wyrób medyczny – narzędzie, przyrząd, urządzenie, oprogramowanie, materiał lub inny artykuł, stosowany samodzielnie lub w połączeniu, w tym z oprogramowaniem przeznaczonym przez jego wytwórcę do używania specjalnie w celach diagnostycznych lub terapeutycznych i niezbędnym do jego właściwego stosowania, przeznaczony przez wytwórcę do stosowania u ludzi w celu: a) diagnozowania, zapobiegania, monitorowania, leczenia lub łagodzenia przebiegu choroby, b) diagnozowania, monitorowania, leczenia, łagodzenia lub kompensowania skutków urazu lub upośledzenia, c) badania, zastępowania lub modyfikowania budowy anatomicznej lub procesu fizjologicznego, d) regulacji poczęć, - który nie osiąga zasadniczego zamierzonego działania w ciele lub na ciele ludzkim środkami farmakologicznymi, immunologicznymi lub metabolicznymi, lecz którego działanie może być wspomagane takimi środkami,
1.2.15. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży.
1.3. Klient może porozumiewać się z Apteką Internetową za pośrednictwem poczty elektronicznej: apteka@dlapacjenta.pl, formularza kontaktowego dostępnego na stronie Apteki Internetowej, pisemnie (adres: Apteka Przyjazna Dla Pacjenta, 37-122 Albigowa 1054 A) lub telefonicznie: tel. 17 225 00 33. Kontakt telefoniczny możliwy jest w godzinach od 7 do 19 w dni powszednie oraz od 8 do 14 w soboty, (tj. powyżej 2 godzin po ustalonych godzinach dostaw przez kuriera w dni powszednie w godz. 7.30 do 16 ). Koszty wynikające z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość wg tabeli opłat operatora.
1.4. Przepisów ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.) nie stosuje się do umów wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych.
1.5. Apteka Internetowa nie prowadzi obrotu hurtowego Produktami leczniczymi.
1.6. Apteka Internetowa prowadzi wyłącznie obrót detaliczny Produktami leczniczymi.
1.7. Apteka Internetowa nie prowadzi wysyłkowej sprzedaży Produktów leczniczych wydawanych z przepisu lekarza – na receptę.
1.8. Apteka Internetowa ma prawo odmówić sprzedaży Produktów leczniczych, w przypadku:
1.8.1. uzasadnionego podejrzenia, że produkt może produkt leczniczy może być wprowadzony do dalszego obrotu lub wykorzystywany w działalności gospodarczej Klienta bądź wykorzystywany w inny niezgodny z prawem sposób,
1.8.2. sprzedaż produktu leczniczego stanowiłaby naruszenie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w zakresie sprzedaży detalicznej produktów leczniczych i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze
1.8.3. gdy wydanie produktu leczniczego jest ograniczone wiekiem Klienta.
1.9. Apteka Internetowa zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności i dostawy poprzez nieudostępnianie części z opcji dla wybranych produktów, grup asortymentowych lub zamówień o określonym poziomie wartości.
1.10. Wszystkie produkty oferowane przez Aptekę Internetową są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, znajdują się w legalnym obrocie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie przepisów prawa lub decyzji organów administracyjnych. Wszystkie produkty zostały nabyte od uprawnionych podmiotów zgodnie z prawem i są przechowywane w warunkach określonych przepisami.
1.11. Apteka Internetowa przestrzega obowiązku dostarczania produktów zgodnych z umową.
1.12. Opisy produktów znajdujące się w Aptece Internetowej służą wyłącznie celom informacyjnym oraz identyfikującym, nie stanowią i nie zastępują porady lekarskiej lub farmaceutycznej. Przed zastosowaniem produktów leczniczych należy zapoznać się z ulotką, zawierająca przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, oraz informacjami dotyczącymi stosowania produktu leczniczego, ewentualnie należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwe stosowany może zagrażać życiu lub zdrowiu.
1.13. Minimalny okres na jaki może być zawarta umowa na świadczenie ciągłe lub okresowe za pośrednictwem Apteki Internetowej to 3 miesiące.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W APTECE INTERNETOWEJ
2.1. W celu skorzystania z usług elektronicznych dostępnych w Aptece Internetowej Klient powinien posiadać urządzenia umożliwiające korzystanie z zasobów sieci Internet, skrzynki poczty elektronicznej oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwionych wyświetlanie stron internetowych www.
2.2. Wymaganie techniczne niezbędne do korzystania z usług Apteki Internetowej i współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Apteka Internetowa są następujące: sprzęt komputerowy umożliwiający korzystanie z Internetu, dostęp do Internetu, zainstalowana przeglądarka internetowa z włączoną obsługą cookies. Polityka cookies znajduje się tutaj.
2.3. Klient zobowiązany jest do korzystania z Apteki Internetowej w sposób zgody z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie praw i dóbr osobistych Sprzedawcy oraz osób trzecich.
2.4. Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
2.5. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.
2.6. Reklamacje dotyczące świadczenia usługi elektronicznych powinny być składane przez Klienta na adres poczty elektronicznej apteka@dlapacjenta.pl i powinny zawierać w szczególności: dane Klienta, opis sytuacji będącej podstawą reklamacji, datę wystąpienia nieprawidłowości oraz wskazanie sposobu jej rozwiązania.
2.7. Warunki reklamacji, o których mowa w pkt. 2.6, mają charakter zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z ich pominięciem.
2.8. Reklamacje, o których mowa w pkt. 2.6 będą rozstrzygane w terminie 14 dni od ich otrzymania przez Aptekę Internetową. O ich wyniku Klient zostanie powiadomiony wiadomością e-mail przesłaną na adres poczty elektronicznej Klienta.
2.9. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Apteki Internetowej spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Apteki Internetowej z infrastrukturą techniczną Klienta.
3. WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
3.1. Przedmiotem działalności Apteki Internetowej jest sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet i strony internetowej Apteki Internetowej, z zastrzeżeniem pkt 1 ust. 1.5 -1.7.
3.2. Klient ma możliwość złożenia zamówienia na dostępne w Aptece Internetowej produkty za pośrednictwem konta lub za pośrednictwem formularza zamówienia.
3.3. Celem złożenia zamówienia Klient:
3.3.1. dokonuje wyboru produktu,
3.3.2. dokonuje logowania na swoje Konto lub wypełnia formularz zamówienia poprzez podanie danych kontaktowych (w szczególności adresu poczty elektronicznej, imienia, nazwiska, telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących miejsca dostarczenia produktu),
3.3.3. dokonuje wyboru sposobu dostarczenia produktu,
3.3.4. dokonuje wyboru sposobu płatności,
3.3.5. wybiera opcję „Złóż zamówienie i zapłać”,
3.4. Warunkiem przyjęcia do realizacji przez Aptekę Internetową otrzymanego zamówienia jest podanie przez Klienta wszystkich informacji, które zawarto w formularzu zamówienia.
3.5. Po dokonaniu zamówienia, Apteka Internetowa przekazuje na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Potwierdzenie zawarcia umowy.
3.6. Rejestracja w celu założenia Konta następuje poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie internetowej Apteki Internetowej zgodnie z jego treścią. Dane osobowe, jakie należy wskazać w celu dokonania Rejestracji oraz założenia Konta to podanie przez Klienta: hasła, imienia i nazwiska, kraju i adresu miejsca zamieszkania, kraju i adresu do doręczeń, adresu poczty elektronicznej, telefonu kontaktowego. Login i hasło Klienta mają charakter poufny.
3.7. W wyniku poprawnego wprowadzenia danych określonych w pkt. 3.6 do formularza rejestracyjnego oraz wybrania opcji „Zarejestruj się” Apteki Internetowej automatycznie wysyła na podany przez Klienta w trakcie rejestracji adres poczty elektronicznej wiadomość o utworzeniu Konta i możliwości zalogowania się na Konto.
3.8. Klient w każdym czasie ma zapewniony dostęp do Konta, możliwość zmiany lub poprawy podanych danych oraz zmiany hasła umożliwiającego logowanie się do Konta, jak również usunięcia Konta w każdej chwili bez podania przyczyny poprzez przesłania stosowanego żądania do Apteki Przyjaznej Dla Pacjenta w formie pisemnej na adres: 37-122 Albigowa 1054 A lub elektronicznej: biuro@aptekadlapacjenta.pl.
4. WARUNKI UMÓW SPRZEDAŻY
4.1. Produkty prezentowane na stronie Apteki Internetowej nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego. Klient w celu dokonania zakupu produktów składa zamówienie zgodnie z procedurą opisaną w pkt. 3.3.
4.2. Apteka Internetowa realizuje zamówienia dotyczące dostawy produktów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4.3. Ceny wszystkich znajdujących się w Aptece Internetowej produktów podane są w złotych polskich i zawierają podatek od towarów i usług (VAT), nie obejmują one informacji dotyczących kosztów dostarczenia produktu do Klienta.
4.4. Każdorazowo bezpośrednio przed złożeniem zamówienia, Klient jest informowany o łącznej cenie produktu wraz z podatkami, a także wszelkich obciążających go opłatach za dostarczenie produktu oraz o wszelkich ewentualnie innych obciążających go kosztach związanych ze złożonym zamówieniem. Dostawa produktu jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży produktu stanowi inaczej. Dla danego zamówienia: cena, termin lub inne informacje mające znaczenie dla realizacji przedmiotowego zamówienia z momentem złożenia zamówienia stają się wiążące.
4.5. W przypadku wystąpienia braku zamówionego przez Klienta produktu albo gdy zamówiony produkt jest chwilowo niedostępny, Sprzedawca poinformuje Klienta o tym fakcie na podany przez Klienta adres e-mail. W sytuacji, gdy Klient nie wyrazi zgody na realizację zamówienia w innej formie (np. poprzez zamianę produktu na podobny o zbliżonych właściwościach i cenie) zamówienie zostanie anulowane w całości lub jeżeli Klient wyrazi na to zgodę, zostanie zrealizowane bez brakującego produktu.
4.6. Apteka Internetowa umożliwia dokonanie płatności związanych z zawartą umową sprzedaży w drodze przelewu albo z wykorzystaniem opcji płatności elektronicznej dotpay.
4.7. Zapłata w drodze przelewu lub z wykorzystaniem opcji płatności elektronicznej dotpay powinna zostać dokonana przez Klienta najpóźniej w terminie 7 dni od daty złożenia zamówienia.
4.8. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu na rachunek bankowy Apteki Internetowej zapłaty lub po otrzymaniu przez Aptekę Internetową od operatora płatności potwierdzenia poprawnego wykonania operacji.
4.9. Dostarczenie produktów objętych zamówieniem odbywa się wyłącznie pod adres Klienta wskazany w trakcie składania zamówienia. Klient każdorazowo przez złożeniem zamówienia jest informowany o szacowanym czasie dostawy produktów i kosztach takiej dostawy.
4.10. Szacunkowy czas realizacji zamówienia wynosi 2-5 dni roboczych od momentu zaksięgowania przez Aptekę Internetową płatności dokonanej przez Klienta, chyba że w opisie danego produktu lub w trakcie składania przez Klienta zamówienia wskazano inny termin.
4.11. Apteka Internetowa nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie produktów lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionych produktów, wynikające z zaistnienie siły wyższej, nieobecności osoby upoważnionej do odbioru zamówienia bądź podania błędnego albo niedokładnego adresu dostawy, jak również w przypadku braku możliwości skontaktowania się z Klientem pod podanym adresem e-mail lub telefonu.
4.12. Apteka Internetowa umożliwia osobisty odbiór przez Klienta zamówionych produktów w siedzibie Apteki Internetowej, jeżeli opcja taka jest dostępna przy składaniu zamówienia. O dokładnym terminie odebrania zamówionego produktu z Apteki Internetowej informuje Klienta wysłać wiadomość na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
4.13. Produkty mogą być objęte gwarancją producenta, importera lub Sprzedawcy. Czas udzielenia gwarancji na dany produkt widnieje w jego opisie na stronach Apteki Internetowej. Szczegółowe warunki gwarancji są określone w udostępnionej przy opisie produktu. Każdorazowo, w przypadku gdy produkt objęty jest gwarancją, Klient otrzymuje dokument gwarancyjny wraz z produktem. Gwarancja dotycząca produktu nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza możliwości wykonywania uprawnień przez Klienta wynikających z tytułu rękojmi za wady produktu.
4.14. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie treści zawieranej umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie regulaminu na stronie Apteki Internetowej, przesłanie Klientowi potwierdzenia zawarcia umowy, zgodnie z pkt. 3.4. Ponadto treść umowy jest utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Apteki Internetowej.
4.15. Apteka Internetowa przechowuje formularze zamówienia przez okres 3 lat, licząc od pierwszego dnia roku kalendarzowego następującego po roku, w którym złożono zamówienie.
5. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
I. Konsumenci:
5.1. W przypadku stwierdzenia niezgodności produktu z umową Konsumentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji Aptece Internetowej. Apteka Internetowa ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili, chyba że termin przydatności produktu do użycia określony przez Apteka Internetowa, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
5.2. Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym konsument powiadomił Aptekę Internetową (Sprzedawcę) najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Apteka Internetowa zaakceptowała.
5.3. Ponadto produkt, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla produktu tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez Aptekę Internetową, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
3) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
4) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Apteka Internetowa udostępniła Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
5.4. Apteka Internetowa nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności produktu z umową, w zakresie o którym mowa w pkt. 5.2. i 5.3. powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha produktu odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w pkt. 5.2. i 5.3. powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy produktu.
5.5. Apteka Internetowa ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania produktu, jeżeli:
a) zostało ono przeprowadzone przez Aptekę Internetową lub na jego odpowiedzialność,
b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Aptekę Internetową.
5.6. W przypadku stwierdzenia niezgodności produktu z umową, prosimy o informację na adres apteka@dlapacjenta.pl., z tym zastrzeżeniem, że reklamacje związane z produktem lub realizacją umowy Konsument może składać Sprzedawcy w dowolnej formie. Do zgłoszenia reklamacyjnego Konsument powinien załączyć opis niezgodności produktu z umową, jak również w miarę możliwości dokumentację fotograficzną reklamowanego produktu.
5.7. Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
5.8. Apteka Internetowa może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Apteka Internetowa może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Apteki Internetowej, może ona odmówić doprowadzeni produktu do zgodności z umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Apteki Internetowej uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności produktu z umową, wartość produktu zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową.
5.9. Apteka Internetowa dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Apteka Internetowa została poinformowana przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Apteka Internetowa a.
5.10. Konsument udostępnia Aptece Internetowej produkt podlegający naprawie lub wymianie. Apteka Internetowa odbiera od Konsumenta produkt na swój koszt.
5.11. Jeżeli produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności produktu z umową, Apteka Internetowa demontuje produkt oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
5.12. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli produkt jest niezgodny z umową, gdy:
a) Apteka Internetowa odmówiła doprowadzenia produktu do zgodności z umową;
b) Apteka Internetowa nie doprowadziła produktu do zgodności z umową;
c) brak zgodności produktu z umową występuje nadal, mimo że Apteka Internetowa próbowała doprowadzić produkt do zgodności z umową;
d) brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w pkt. 5.8 powyżej
e) z oświadczenia Apteki Internetowej lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
5.13. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości produktu zgodnego z umową.
5.14. Apteka Internetowa zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
5.15. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności produktu z umową jest nieistotny.
5.16. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych produktów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych produktów, a także w odniesieniu do innych produktów nabytych przez Konsumenta wraz z produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie produkty zgodne z umową.
5.17. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca produkt Aptece Internetowej na jego koszt. Apteka Internetowa zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu lub dowodu jego odesłania.
5.18. W razie odstąpienia od umowy Apteka Internetowa dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
5.19. Apteka Internetowa, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Konsumenta o dalszym postępowaniu.
5.20. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności skierowania sprawy do:
a. mediacji prowadzonej przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej,
b. stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej,
c. miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów.
II. Klienci, nie będący Konsumentami:
5.1. Apteka Internetowa odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności przepisów kodeksu cywilnego art. 556-576 kodeksu cywilnego.
5.2. Klient ma prawo złożenia reklamacji na podstawie przepisów o rękojmi, jeżeli produkt ma wadę fizyczną lub prawną.
5.3. Apteka Internetowa jest odpowiedzialna z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w sprzedanym produkcie w tej samej chwili.
5.4. Wada fizyczna polega na niezgodności produktu z umową, w szczególności gdy produkt jest niezgodny z umową, jeżeli:
5.4.1 nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przedstawienia,
5.4.2. nie ma właściwości, o których Apteka Internetowa zapewniła Klienta,
5.4.3. nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Aptekę Internetową przy zawarciu umowy, a Apteka Internetowa nie zgłosiła zastrzeżenia co do takiego jego przeznaczenia,
5.4.4. został Klientowi wydany w stanie niezupełnym,
5.4.5. nie ma właściwości wskazanych w publicznych zapewnieniach producenta, jego przedstawiciela, osoby wprowadzającej produkt do obrotu lub osoby, która przez umieszczenie na produkcie swojej nazwy, znaku produktowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent.
5.5. Rzecz dotknięta jest wadą prawną, jeżeli stanowi własność osoby trzeciej, jest obciążona prawem osoby trzeciej albo ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu. W przypadku sprzedaży prawa wada prawna może również polegać na nieistnieniu prawa. Pozostałe wady stanowią wady fizyczne.
5.6. Reklamacje z tytułu odpowiedzialności Apteki Internetowej za wady produktów, Klient może złożyć w formie elektronicznej za pomocą dostępnego na stronie internetowej Apteki Internetowej formularza: Reklamacje/Zwroty, w formie pisemnej na adres: Apteka Przyjazna Dla Pacjenta, 37-122 Albigowa 1054 A, bądź na adres poczty elektronicznej: apteka@dlapacjenta.pl.
5.7. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności następujące informacje:
5.7.1. Dane kontaktowe Klienta składającego reklamację (imię, nazwisko, adres i telefon kontaktowy).
5.7.2. Załączniki w postaci: zdjęć w formacie jpg, png, bmp, filmów w formacie avi, mp4, wmv, itp.
5.7.3. Szczegółowy opis wady, w tym rodzaj i data wystąpienia wady.
5.7.4. Dowód potwierdzający dokonanie zakupu produktu w Apteki Internetowej.
5.7.5. Żądanie Klienta, zgodnie z treścią pkt. 5.9.
5.7.6. W przypadku korzystania z uprawnień z tytułu gwarancji – wypełniona w dniu zakupu karta gwarancyjna.
5.8. Warunki reklamacji, o których mowa w pkt. 5.7, mają charakter zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z ich pominięciem.
5.9. W przypadku wystąpienia wady zakupionego produktu Klient ma prawo zażądać od Apteki Internetowej wymiany produktu na wolny od wad lub usunięcia wady, lub obniżenia ceny lub może złożyć – w przypadku gdy wada jest istotna – oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
5.10. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Apteki Internetowej dostarczyć wadliwy produkt do siedziby Apteki Internetowej: Apteka Przyjazna Dla Pacjenta, 37-122 Albigowa 1054 A, zaś w przypadku gdy ze względu na rodzaj produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient zobowiązany jest udostępnić zakupiony produkt w miejscu, w którym się on znajduje.
5.11. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty ich otrzymania przez Aptekę Internetową.
5.12. Apteka Internetowa odpowiada wobec Klienta za sprzedany produkt, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od dnia jego wydania.
6. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
6.1. Produkty lecznicze, wyroby medyczne i środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego wydawane z Apteki Internetowej nie podlegają zwrotowi i w takim przypadku Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Nie dotyczy to produktu leczniczego lub wyrobu medycznego zwracanego Aptece Internetowej z powodu wady jakościowej, niewłaściwego ich wydania lub sfałszowania produktu leczniczego, które mogą zostać zwrócone Aptece Internetowej na zasadach wskazanych w pkt 5 powyżej.
6.2. W przypadku produktów innych niż wskazane w ust. 6.1. powyżej, zgodnie z ustawą z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287) Konsument może odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy wygasa pod upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie produktu.
6.3. Odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich zakupionych produktów albo ich części.
6.4. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien sporządzić i przesłać do Apteki Internetowej na adres: Apteka Przyjazna Dla Pacjenta, 37-122 Albigowa 1054 A lub na adres poczty elektronicznej: apteka@dlapacjenta.pl, informację dotyczącą przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy, przez upływem terminu do odstąpienia od umowy. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Konsument może również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną wykorzystując formularz zamieszony na stronie internetowej Apteki Internetowej. Jeżeli Konsument skorzysta z tej możliwości, Apteka Internetowa niezwłocznie prześle na jego pocztę elektroniczną potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy.
6.5. W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Apteka Internetowa zwraca mu wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Aptekę Internetową), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Apteka Internetowa została poinformowana o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przez Aptekę Internetową przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został przez Konsumenta użyty w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
6.6. Jeżeli Konsument otrzymał zamówiony produkt, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Aptekę Internetową o odstąpieniu od umowy, zobowiązany jest odesłać produkt na adres: Apteka Przyjazna Dla Pacjenta, 37-122 Albigowa 1054a. Termin ten zostanie zachowany, jeżeli Klient odeśle produkt przed upływem 14 dni. Apteka Internetowa może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6.7. Bezpośrednie koszty zwrotu produktu przez Klienta do Apteki Internetowej ponosi Konsument, przy czym w przypadku produktu, który ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłany pocztą Klient zostanie poinformowany przed złożeniem zamówienia o wysokości kosztów zwrotu takiego produktu.
6.8. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności rzeczy.
6.9. Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsument w odniesieniu do umów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 134), a w szczególności:
6.9.1. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
6.9.2. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
6.9.3. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
6.9.4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
7. DANE OSOBOWE
7.1. Podane przez Klienta dane osobowe Apteki Internetowa gromadzi i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
7.2. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L 2016 Nr 119, str. 1, dalej zwane rozporządzeniem RODO) Apteka Internetowa informuje, że:
7.2.1. Administratorem danych osobowych Klienta jest Jacek Kuźniar, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą: Firma Handlowo-Usługowa PRO-DENT Jacek Kuźniar z siedzibą w miejscowości (37-123) Handzlówka 5a, NIP 8151159487, REGON 690462967, tel. 17 225 01 23, e-mail: biuro@aptekadlapacjenta.pl,
7.2.2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: iod@dlapacjenta.pl.
7.2.3. Dane osobowe Klienta przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) rozporządzenia RODO w celach związanych z realizacją zamówienia oraz art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia RODO w celu związanym z realizacją reklamacji.
7.2.4. Dane osobowe Klienta będą udostępnianie podmiotom zewnętrznym, których skorzystanie usług przez Administratora jest niezbędne dla realizacji Zamówienia i wykonania umowy sprzedaży (takich jak np. dostawca oprogramowania, kurier, czy podmiot obsługujący płatności). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
7.2.5. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane do czasu wypełnienia prawnych lub uzasadnionych obowiązków Administratora danych osobowych, jako podmiotu realizującego zamówienie Klienta.
7.2.6. Klient posiada prawo do żądania od Administratora danych osobowych dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
7.2.7. Klient posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
7.2.8. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe i warunkuje zawarcie umowy sprzedaży, brak podania danych osobowych uniemożliwia realizację zamówienia. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
7.3. Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych Klientów zamieszczone są w Polityce Prywatności, która stanowi integralną część Regulaminu.
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
8.1. Klient może w każdym czasie uzyskać nieodpłatnie dostęp do Regulaminu za pośrednictwem strony internetowej, w formie która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
8.2. Apteka Internetowa wykorzystuje pliki cookies do obserwacji sposobów użytkowania strony internetowej aptekadlapacjenta.pl. Szczegóły na temat wykorzystywanych plików cookies zamieszczone są w Polityka Cookies, która stanowi integralną część Regulaminu.
8.3. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Aptekę Internetową będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne, przy czym Konsument dodatkowo ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w szczególności do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży. Informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania i dochodzenia roszczeń dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl, w zakładce „Konsumenci. Instytucje konsumenckie. Rozstrzyganie sposób konsumenckich.”
8.4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145, z późn. zm.) i ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287).
8.5. Postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Konsumenta i jego uprawnień z tytułu braku zgodności towaru z umową oraz prawa do odstąpienia od umowy na podstawie przepisów z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
8.6. W razie wątpliwości lub problemów z korzystaniem z zakupionych w Aptece Internetowej produktów Klient może skontaktować się z Apteką Internetową za pośrednictwem poczty elektronicznej: biuro@aptekadlapacjenta.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu: 17 225 00 33.
8.7. Apteka Internetowa zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w regulaminie.
8.8. Regulamin obowiązuje od 01.01.2023 r.
Formularz odstąpienia od umowy
Formularz dostępny do pobrania tutaj lub po kliknięciu w grafikę poniżej.
[formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy]